Geen NSC-fan, wel NSC-vertaler
Pieter Omtzigt kwam sympathiek en doortastend over. Maar waar stond zijn partij nou eigenlijk voor?
​
Ik dook in het verkiezingsprogramma, maar had moeite met het complexe taalgebruik. Om het begrijpelijk te maken, heb ik elk standpunt herschreven naar B1-niveau.
​
En toen had ik al snel door dat Pieter niet mijn stem zou krijgen.
Gemeente Haarlem
Campagne ontwikkeld bij Grrrr om inwoners van Haarlem van het gas af te krijgen.
Gemeente Diemen
​Rekmanifest ontwikkeld voor de Gemeente Diemen met Astrid Prummel. Illustraties van Wendy Deun.
Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
TV-format op MTV om jongeren te stimuleren tot het correct dragen van hun scooterhelm.
Provincie Brabant
Op weg naar nul verkeersdoden. Ontwikkeld met Neeltje Vervoort voor bureau Sociale Zaken.
Gemeente Amsterdam
Campagne van het Meldpunt tegen Racisme
Gemeente Amsterdam
Script voor de Buurtbaan.
Gemeente Amsterdam
Pitch voor een concept voor inbraakpreventie. Ontwikkeld met Marc Lochs.
Rijksoverheid
Pitch om via Tikkie jongeren te attenderen
op de Corona-maatregelen.
Meerlanden
Webcopy voor de kringloopwinkel 'Meer Winkel'
De tweedehandswinkel die een kringloopwarenhuis werd...
De leukste kringloopwinkel van de Haarlemmermeer? Dat is de Meerwinkel natuurlijk! Waar de allerbeste tweedehands spullen worden uitgezocht door de allerbeste mensen. Snuffel rond in ons warenhuis. En ontdek elke dag opnieuw bijzondere dingen. Lees meer
Kom shoppen in Industrieterrein Noord.
Al die leuke spullen en leuke mensen vind je aan de Daalmeerstraat 9 in Hoofddorp. Kom 'ns langs! We zijn makkelijk te bereiken en er is plek zat om te parkeren. Kijk snel naar de openingstijden en onze plattegrond.
Kansen voor spullen én kansen voor mensen.
Ja, we verkopen tweedehands spullen. Maar wel in een eersteklas warenhuis. Waar alles eersteklas is geregeld. Want we zoeken niet alleen naar de beste spulletjes, maar ook naar de beste mensen. Mensen die van zichzelf én van onze winkel een groot succes willen maken. Ontmoet de mensen van de Meerwinkel.
​​
De Meerwinkel doet meer voor mensen.
Buitenkansen voor mensen. En nieuwe kansen voor tweedehands spullen.
Zonder leuke mensen geen leuke spulletjes. We zijn dan ook trots op iedereen die bij ons werkt. Zij selecteren het mooiste van het mooiste voor je. En als het nodig is, dan knappen ze het ook nog op.
Die harde werkers geven gebruikte spulletjes een nieuwe kans. En daardoor krijgen zij zelf ook een nieuwe kans. Want in ons warenhuis doen ze ervaring op, leren ze dingen onder de knie te krijgen en kunnen ze doorgroeien naar een echte baan.
Een fietskluswinkel als klaslokaal.
Mooie boeken, leuke kleding, prachtige meubelen... We hebben 't allemaal. En we hebben zelfs een bijzondere fietskluswinkel. Waar oude fietsen keurig worden opgelapt. Zodat ze weer veilig het fietspad op kunnen.
In die fietskluswinkel werken onze vrijwilligers samen met mensen die een kans verdienen. Zodat ze echte fietsenmakers kunnen worden. En later meer kans hebben op een baan.
Zelfs je geld gebruiken we opnieuw!
Elke cent die in onze kassa komt, gebruiken we om anderen te helpen. Zo doneren we aan lokale goede doelen. En gebruiken we het geld om mensen op te leiden tot echte vakmannen en vakvrouwen. Kortom, alles wat van je van krijgen - van geld tot een kapotte fiets - komt van pas om anderen te helpen.
De mensen van de Meerwinkel.
In 2006 kwam afvalbedrijf De Meerlanden met een leuk idee: een warenhuis voor tweedehands spullen. Want wat voor de een afval is, kan voor de ander nog leuk en handig zijn. Inmiddels werken er zo'n 80 mensen bij ons. De helft is vrijwillig. En de andere helft bestaat uit mensen die een kans verdienen.
Denk daarbij aan mensen die moeilijk een baan kunnen vinden of jongeren die graag een maatschappelijke stage willen lopen. Maar het zijn vaak ook mensen die net zijn ingeburgerd. En die via onze winkel kennis willen maken met onze samenleving.
En dat is nog niet alles! Want de Meerwinkel is ook een leerwerkbedrijf. Waarbij we studenten opleiden tot bijvoorbeeld een baan in de retail.
Nationaal Bureau voor Toerisme & Congressen
Pitch document voor een nieuwe campagne voor NBTC. Ontwikkeld met Frank Mineur.