Copy driven campagnes
Enkele tekstcampagnes die ik heb ontwikkeld.
Slogans
Zinnetjes. In vakjargon ook wel taglines, pay-offs en reclameleus genoemd:
​
Het best bewaarde geheim van je tv.
SBS9
​
Haarlem wordt steeds gasvrijer.
Gemeente Haarlem aardgasvrij in 2040.
​
De impact van inhoud.
FD Mediagroep Effect.
​
Lees dieper.
NWT. Tijdschrift voor Natuurwetenschappen en Techniek.
​
Als racisme wint, verliest de sport.
Meldpunt Discriminatie Sport.
​
Als u niets doet, dan doet uw geld ook niets.
ING Bank
​
Ontdek je kracht. Bereik je doelen.
Inuka
Webcopy
The proof of the pudding is in het lezen van deze websites! Lees smakelijk!
​
https://www.loyalis.nl/zakelijk
https://www.returnonenergy.nl/
Webcopy + AI
Met mijn AI-buddies aan mijn zijde, wordt webcopy schrijven een fluitje van een cent. Of het nu gaat om het ontwikkelen van een unieke brand voice, nagelschaartjes-scherpe SEO, foutloos werk afleveren of razendsnel informatie verzamelen—AI helpt me erbij.
Mijn digitale assistenten sleutelen net zo lang aan de teksten tot ze perfect passen bij jouw doelgroep. Geen detail gaat verloren en elke komma staat op z’n plek.
Dus, next level webcopy nodig? Het team is klaar, inclusief een paar AI-genieën.
Blogging
Van masculine teksten over hoe je het perfecte biertje tapt tot feminine teksten met masturbatietips... ik blog het allemaal. Bel of mail me even, dan stuur ik je wat voorbeelden.
Blogging + AI
Onderwerpen vinden, de winnende SEO-keywords vinden, schrijven... het gaat razendsnel. Als redacteur hang ik boven mijn AI-tools en lever ik sneller en beter blogs voor je op.
Coaching: commerciële copy
Meer dan 30 jaar ervaring met het tikken van reclameteksten. Voor alle middelen die ik in die drie decennia voorbij zag komen. Advertenties, folders, direct marketing, webcopy, e-mail, sales promotion, mobile, social.
​
Als freelance copywriter geef ik deze kennis nu door aan de volgende generatie. Met een lesprogramma. En met workshops en masterclasses.
Tone of voice
Brand voice, schrijfstijl... Ik ontwikkel al meer dan 15 jaar tone of voice documenten voor tientallen grote en kleine bedrijven.
Tone of voice + AI
Een tone of voice neerzetten is een ingewikkeld proces. Dat wel 40 tot 50 uur in beslag kan nemen. Veel van deze stappen kunnen worden overgenomen door de slimme AI-technologie waarmee ik werk. Daardoor ben ik er nu zo'n 20 tot 25 uur mee bezig. En door je schrijfstijl vast te leggen in een AI-tool kunnen nieuwe teksten sneller worden getoetst op de stijl en kan een blog in jouw brand voice in een mum van tijd worden geschreven.
Schrijfstijlgidsen.
Voor Tapart, Loyalis en Bright Pensioen.
Naamontwikkeling
Hier twee voorbeelden van naamontwikkeling. Eentje voor de Hartstichting en eentje voor de FD Mediagroep.
​
HRT is een sub-brand van de Hartstichting dat wordt gekoppeld aan merken die een gezonde levensstijl promoten.
​
LISTN is een nieuw platform binnen de FD Mediagroep waar steeds een selectie is te vinden van de beste zakelijke podcasts. Deze naam heb ik samen met Jurjen Born ontwikkeld.
Naamontwikkeling + AI
Met AI-tools kan ik niet alleen sneller, maar ook veel slimmer namen bedenken voor jouw producten en diensten. AI kan razendsnel door de concurrentie zwerven en zo komen we samen met een naam die écht uniek is. Say goodbye tegen juridische hoofdpijn - AI doet de copyright-check voor me! Nooit meer een “.org”, “.net” of rare fonetische varianten. AI vindt meteen beschikbare domeinnamen voor je merk. En voor elke naamoptie krijg ik een dozijn alternatieven, synoniemen en creatieve twists om uit te kiezen.