top of page

Copywriter voor employer branding.

Arbeidsmarktcommunicatie. Yup... ook daar heb ik ervaring mee als copywriter. Kijk snel naar mijn cases hieronder. 

Freelance copywriter Pascal Boogaert bij zijn vakantiehuisje in Friesland

Meer vrouwen in de techniek

Campagne-concept om meer vrouwen in de techniek te laten werken. 

Campagne-concept om meer vrouwen in de techniek te laten werken. 
Logo Aeres

Aeres

Employer branding: tone of voice, brandstory en employer values. Als copywriter ontwikkeld voor bureau Sterk Merk Regie.

 

Bekijk de hele pdf met tone of voice, kernwaarden, brand story en employer value proposition:

De Groene Veranderaar.

 

Van mensen bewuste consumenten maken. Hoe doe je dat? 
Boeren slimmer laten werken met smart data? Hoe regelen we dat? Steden groener maken. Hoe halen we daar waarde uit? 

​

De Groene Veranderaars zoeken naar de antwoorden. 
Denk, vernieuw, ontdek, leer, stimuleer en doe mee!

​

Of je nou een vmbo- of hbo-niveau hebt, zorgt voor IT-ondersteuning of Engelse les geeft; we zijn allemaal Groene Veranderaars. 

​

Dus zet je groene hart en gezond verstand aan het werk. 
Samen maken we elke dag een beetje beter. 
Voor mens, dier, natuur en samenleving. 

​

Logo Aeres

Baanbreed

Employer brandstory voor Baanbreed uitzendbureau. Ontwikkeld als copywriter bij bureau Sterk Merk Regie.

Logo Baanbreed

Baanbreed brengt werk tot leven.

 

[De visie]
Je werkt om te leven. Niet andersom. Je wil simpelweg gelukkig zijn. Of je nu lasser, engineer of ondernemer bent. Of je nu een baan zoekt. Of er een aanbiedt. Je wil zekerheid in het leven en je wil je passie volgen. Daar draait het om. Daarom brengen wij werk tot leven.

 

[De manier waarop]
We willen weten wie je bent. We kijken naar je en we luisteren naar je. We luisteren naar je dromen, je wensen en je idealen. Naar de grote dingen in het leven en naar de kleine dingen. De dingen van vroeger en de dingen van nu. Voor vandaag en voor later. We kijken breder dan breed en leggen de focus op je leven. Zo brengen we werk tot leven.

 

[Het doel, missie]
Durf te dromen en te wensen. Geef aan wat je wil. Dan doen wij daar ons best voor. Met een prettig gesprek zetten we de eerste stap. En door met je mee te lopen komen we pas echt verder. Dus grijp je kans en breng je werk tot leven.

Technicum One

Naamontwikkeling, webcopy, vacatureteksten. Als copywriter ontwikkeld voor Technicum bij Locals Agency uit Sneek.

​

Lees hier de vacatureteksten:

De Groene Veranderaar.

 

Van mensen bewuste consumenten maken. Hoe doe je dat? 
Boeren slimmer laten werken met smart data? Hoe regelen we dat? Steden groener maken. Hoe halen we daar waarde uit? 

​

De Groene Veranderaars zoeken naar de antwoorden. 
Denk, vernieuw, ontdek, leer, stimuleer en doe mee!

​

Of je nou een vmbo- of hbo-niveau hebt, zorgt voor IT-ondersteuning of Engelse les geeft; we zijn allemaal Groene Veranderaars. 

​

Dus zet je groene hart en gezond verstand aan het werk. 
Samen maken we elke dag een beetje beter. 
Voor mens, dier, natuur en samenleving. 

​

Logo van Technicum One

Werk aan de toekomst van technisch Nederland

 

Vooroplopen door te volgen

Veranderingen zijn er altijd al geweest. Maar nog nooit in zo’n hoog tempo. En nog nooit met zo’n enorme impact op mensen en technologie.

 

De ontwikkelingen in de wereld, de trends in de markt, de innovaties in ons vakgebied…. Wij volgen ze op de voet om voorop te blijven lopen.

 

Veranderingen bijhouden door mee te veranderen

Techniek is namelijk onze passie, onze motivatie en onze inspiratie. En als de markt ons uitdaagt, dan dagen wij de markt uit. De enige manier om veranderingen bij te houden is door razendsnel mee te veranderen. Organisaties, medewerkers… iedereen moet zichzelf continu ontwikkelen. Ons antwoord op al die veranderingen is dan ook:

 

Technicum ONE; in alles op 1:

De nummer een plek voor technisch specialisten.

De one stop shop voor opleidingen, bijscholingen en coaching.

Persoonlijke trainingen op eersteklas niveau.

Zodat deze specialisten in elke fase van hun loopbaan vooroplopen.

 

Bereid je voor op de ontwikkelingen van vandaag en morgen.

Begin vandaag nog met het ontwikkelen van je kennis en skills.

Rabobank

Als copywriter een campagne ontwikkeld voor het werven van ICT-talent. Opdrachtgever: Rabobank.

IT werving voor Rabobank

Flexfirm

Als copywriter mocht ik de campagneteksten schrijven voor headhunter Vincent Mispelblom. 

Copy campagne voor Flexfirm

TU Delft

Employer brandstory voor TU Delft. Ontwikkeld als copywriter bij Silo in Den Haag.

Welkom op de campus van TU Delft. Met 226 hectare aan onderzoek, onderwijs, ontspanning en ondernemingsgeest. Waar prestaties worden geleverd van wereldformaat en waar baanbrekende ideeën ontstaan die de hele wereld overgaan. Zoals onlangs nog, met ons exoskelet voor dwarslaesiepatiënten.

​

Werken bij TU Delft is werken voor de hele samenleving. Want met alles wat we doen – van innovatief onderzoek tot hoogstaand onderwijs – zetten we onze tanden in maatschappelijke vraagstukken. Zodat we elke dag de wereld een stukje gezonder, beter en duurzamer kunnen maken. Bijvoorbeeld met solar cars en energieneutrale gebouwen op onze eigen campus.

​

De beste manier om te werken voor de samenleving is door te werken met mensen die elkaar kennen, elkaar helpen, elkaar inspireren en elkaar naar ongekende hoogten tillen. Dat doen we op een van de grootste campussen ter wereld. Waar de meest uiteenlopende gebouwen staan voor de meest uitlopende functies. Van collegezalen en laboratoria tot onderwijsruimtes. Dat maakt werken bij TU Delft nog afwisselender. 

​

Onze campus is een samenleving die nooit stopt met leren. Zo zitten we momenteel in een grote verduurzaming. Waarbij we straks met zonnecellen op daken 1,2 Megawatt stroom op gaan leveren. En in ons levend laboratorium zijn we constant op zoek naar nieuwe, duurzame en innovatieve energieoplossingen voor de toekomst.

Logo TU Delft

​​Essentieel voor TU Delft is Facilitair Management & Vastgoed. FMVG is verantwoordelijk voor de gebouwen en terreinen op de campus; de bakermat van onze ideeën en projecten. En door alles optimaal met elkaar te verbinden kunnen deze ideeën en projecten nog sneller groeien. 

​

FMVG zoekt talenten die net als wij wereldprestaties willen leveren en die net als wij een grote bijdrage willen leveren aan de samenleving. Ervaren mensen met veel kennis van vastgoed die op zoek zijn naar een uitdaging. Professionals die zich kunnen verplaatsen in de gebruikers, die nieuwsgierig zijn naar de vraag achter de vraag en die rekening houden met de wensen en eisen van de toekomst. 

​

TU Delft wil op alle manieren een waardevolle bijdrage aan de maatschappij. We zorgen er dan ook voor dat iedereen op onze campus een gezonde werk-privébalans heeft. Met flexibele werktijden, part-time mogelijkheden en kinderopvang.

​

Kom werken aan een betere samenleving.
Kom werken bij TU Delft.

  • Wat is een freelance copywriter?
    Een zelfstandig woordtovenaar die rechtstreeks werkt voor opdrachtgevers. Het is dus een schrijver die niet in vaste dienst zit, maar als freelancer klussen oppakt. Zo'n freelancer heeft zich gespecialiseerd in het maken van knallende content voor elke opdracht en elk doel dat je maar kunt bedenken. Deze freelancers zijn mensen die door opdrachtgevers ingehuurd worden op projectbasis of voor specifieke opdrachten door marketingbureaus of andere organisaties. Veel freelance copypro's zijn ook SEO-experts. Ze schrijven teksten voor hun opdrachtgevers die zoekmachines verleiden, zodat de online zichtbaarheid van landingspagina's een boost krijgt. De juiste freelancer kan zich aanpassen aan de huisstijl en tone of voice van verschillende merken of organisaties.
  • Hoe start je als copywriter?
    Heb je affiniteit met taal en wil je starten als copywritertje? Ik heb een 8 stappenplan hieronder voor je klaarliggen. Wil je meer weten? Kijk dan naar alles wat ik ooit heb getikt over het vak van copywriting. Wat begon als boek, staat nu als lesprogramma gratis voor je klaar op onder 'Kennis''. Wat voor soort teksten je ook wilt gaan tikken, met dit lesprogramma heb je het sneller onder de knie. 1. Scherp je pen Regelmatig schrijven: pak elke dag je pen op en schrijf! Blogposts tikken, artikelen publiceren of een stukje fictie maken. Dagelijks tikken is een goede manier om je skills te verbeteren. Verken ook diverse teksten: van webcopy tot e-mailmarketing en SEO-teksten. Ontdek wat bij jou als schrijver past en master de technieken. 2. Volg een cursus of opleiding Of je nu online jezelf een copywriting-crashcourse gunt of een marketing workshop volgt, het helpt je om de basis als tekstschrijver beter te snappen. Boeken zijn je beste vrienden. Start met klassiekers van de groten zoals David Ogilvy. 3. Bouw je portfolio Laat je talent zien aan je potentiële klanten. Schrijf desnoods teksten voor vrienden, familie of collega's en vraag ze om feedback. 4. Vind je niche als tekstschrijver Een brede horizon is mooi, maar focussen op bijvoorbeeld e-commerce maakt je uniek als tekstschrijver. En verdiep je dan ook in de sector waar je voor wilt schrijven. 5. Bouw je online aanwezigheid Zet je portfolio en diensten als tekstschrijver zo duidelijk mogelijk neer. Laat je persoonlijkheid schitteren. En gebruik LinkedIn om jezelf te promoten als tekstschrijver en te connecten. 6. Vind je eerste klanten Netwerken, baby. Vertel iedereen dat je als contentwriter beschikbaar bent voor je eerste opdracht. Bied je schrijftalent aan bij bedrijven in de buurt. Elke kleine vis is een stap richting grote klanten. 7. Leer bedrijfsvoering Leer de business basics: offertes maken, factureren, belastingzaken. Start met een competitief tarief en bouw op naarmate je meer ervaren wordt. 8. Blijf leren en groeien Vraag suggesties en feedback van je klanten. En blijf bijscholen met webinars, workshops, en literatuur.
  • Wat verdient een freelance copywriter?
    Het inkomen van een freelance copywriter hangt af van je ervaring, specialisatie, locatie en de projecten die je aanneemt. 1. Ervaring en vaardigheden Ben je net gestart? Dan kun je tussen de €20 en €50 per uur verdienen. Dit hangt een beetje af van je skills en de moeilijkheidsgraad van je taken. Na een paar jaar freelance zit je op een hoger niveau en schieten ook je tarieven omhoog. Denk aan €50 tot €100 per uur. Jouw woorden worden goud waard. Ben je een meester in SEO of technische copywriting? Dan kun je in deze branche gemakkelijk €100 per uur vragen. De beste freelancers zitten al snel boven de €80 of zelfs €120 per uur. 2. Projectgebaseerde tarieven Heb je een klus waarbij je een korte webpagina, productbeschrijving of een simpel blogje moet schrijven? Reken dan op een bedrag tussen de €100 en €500 per project. Halve websites herschrijven, uitgebreide marketingcampagnes of whitepapers? Dat kan aardig oplopen! Denk aan enkele honderden tot duizenden euro's. 3. Dag- en maandtarieven Sommige copytikkers werken liever per dag. Expect anything between €300 en €800 per dag. Voor langdurige projecten of retainer deals (denk: freelance copywriter die een X aantal uren per maand klaarstaat voor een bedrijf) varieert de maandelijkse vergoeding van €2.000 tot €10.000. 4. Gemiddeld jaarsalaris Het inkomen van een freelance copywriter varieert. Een succesvolle copywriter ziet jaarlijks tussen de €30.000 en €80.000. De beste freelancers in de branche schieten door de €100.000 heen. De inkomsten van een freelance copywriter gaan met pieken en dalen. Veel hangt af van hoeveel werk je binnenhaalt. En vergeet niet, als freelancer moet je ook zelf zorgen voor je verzekeringen, pensioen en andere bedrijfskosten.
  • Welke klanten en projecten heeft Pascal al opgepakt?
    Ik werk voor een bonte mix van opdrachtgevers. Elke klus zie ik als een frisse uitdaging om met creatieve teksten te komen die precies aansluiten bij wat jij zoekt en bij je tone of voice. Van brochures voor je producten tot persberichten. En van het afnemen van interviews tot het vinden van de juiste woorden voor vacatures.
  • Ben je wel thuis in SEO en online content?
    Ik mix mijn creatieve superkrachten met next-gen AI-tools om webteksten te maken die niet alleen jouw publiek boeien, maar ook liefde krijgen van zoekmachines.
bottom of page