top of page

Online copy: mijn portfolio.

Deze freelance copywriter hoort niet tot de generatie die is opgegroeid met interactieve communicatie en social media, maar tot de generatie die het heeft uitgevonden.

Freelance tekstschrijver Pascal Boogaert op het strand van Zandvoort

Albert Heijn

Mobile home page take over banner op nu.nl voor Albert Heijn. Concept en copy ontwikkeld bij 24AM.

Albert Heijn

BoodschappenWijsjes. Een activatie om gebruikers van de Appie app te wijzen op de spraakherkennings-functie. Door je boodschap voor te lezen, verscheen het product meteen in je lijstje. Concept en copy ontwikkeld bij Muse.

Eneco

Met Frank Mineur ontwikkeld bij FHV. Met de Toon-app kun je zo’n beetje alles in je huis op afstand bedienen. Verwarming, tv en zelfs de kleur van je verlichting. In de banner kon je de kleuren in de huiskamer zelf bedienen. 

Brand posts

Concepten en social content met begeleidende copy voor diverse merken. Volkswagen - Amstel - Vichy - Magnum - BCC - ABN AMRO - Rabobank - C&A - VSM - Douwe Egberts - Andrélon

BrightPensioen

Samen met Nina Amiri een social media campagne ontwikkeld voor BrightPensioen. In de campagne stonden de reviews van leden centraal die werkden ingelijst en opgehangen op de 'Bright Side'. Ik was ook verantwoordelijk voor alle copy in de campagne. 

Schiphol

Bekijk de impressie van een interactieve website voor Schiphol. Als copywriter heb ik hiervoor alle copy ontwikkeld bij Achtung! 

KLM

Impressie van een interactieve game. Concept en copy ontwikkeld bij Kumpany om reizen naar Zuid-Amerika te promoten.

Online Copywriting in Pascal's Style:

In een wereld waar online communiceren de hoofdrol speelt, is duidelijkheid de sleutel. Als copywriter sinds 1992 heb ik de digitale revolutie van dichtbij meegemaakt.

 

We bedachten activaties op Hyves nog voordat ze als activaties bestempeld werden. Ik knutselde social identities in elkaar toen niemand nog wist wat dat waren. Interactieve concepten ontwikkelen voor het web betekende non-stop fouten durven maken.

 

En schrijven voor het interweb bleek een heel andere tak van sport te zijn dan folders volschrijven. Het vak moest opnieuw uitgevonden worden. Nieuwe woorden, een nieuwe taal, en ik stond vol passie in de frontlinie.

​

Door de jaren heen heb ik tal van succesvolle digitale campagnes en concepten gecreëerd voor diverse producten en merken. Van mobile homepage-takeovers voor Albert Heijn bedenken tot interactieve banners en social media content voor Eneco en Vichy.

​

Webteksten

Op zoek naar teksten die je lezer overtuigen en boeien? Wat het onderwerp ook is, met mijn woorden bouw ik aan een ijzersterk verhaal om het vertrouwen van je klanten te winnen. Kijk hier.

​

Zoekmachineoptimalisatie

Benieuwd hoe ik je website hoger in de zoekmachines kan krijgen? Ik draai slim aan de knoppen van je online copy om beter te ranken. Check het hier. 

​

Tone of Voice

Wat begon als ruwe social identities in 2008, heb ik verfijnd tot het ontwikkelen van slimme en doordachte tone of voice documenten die de persoonlijkheid van een merk vastleggen. Iets waar ik me flink in gespecialiseerd heb. Lees er meer over hier.

bottom of page