top of page
ToneOfVoiceLogo.001.jpeg

Merken en adverteerders zitten in een transitie. We gaan van groot naar klein. We willen geen grote modeketens meer, maar kleine modezaakjes. We willen geen grote foodfranchises meer, maar kleine delicatessenzaakjes.

 

Zo steeg het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet van 953 in 2015 naar 1.040 in 2016. En in datzelfde jaar kende Nederland - voor het eerst in honderd jaar - meer dan 400 bierbrouwerijen.

 

De nieuwe generatie consumenten geeft de voorkeur aan kleine merken. Omdat in hun ogen kleine merken transparanter, persoonlijker en betrouwbaarder zijn.

 

Meer merken betekent echter ook dat merken meer op elkaar gaan lijken. In prijs, eigenschappen, kwaliteit en beschikbaarheid. 

 

Hoe zorg je dan nog voor merkvoorkeur? Hoe zorg je voor onderscheid? Hoe zorg je ervoor dat ze jouw merk kiezen en niet dat van een ander? 

 

Het antwoord: je persoonlijkheid. De karaktereigenschappen van je merk. En de vraag of consumenten je leuk vinden of niet.

 

Als het onderscheid niet zit in wat je zegt, 

zorg dan voor onderscheid in hoe je het zegt.

Tone of Voice Writer

Lees deze tekst in een andere tone of voice. Kies een merk:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
SuperGuide

Drieduizend tv-zenders links. Zapzapzap...

Tienduizend on-demand aanbieders rechts. Klikklikklik....

 

Kijkers en kopers zitten in een doolhof. Met teveel biertjes, teveel koekjes en teveel verzekerdingessen. 

 

En alles lijkt nog op elkaar ook! 

Zelfde aanbod, zelfde prijs, zelfde service...

 

Gelukkig is het onderscheid nabij. 

Bel Pascal en hop!.. je hebt een unieke schrijfstijl voor je merk. 

 

De kijkers en kopers gaan je schrijfstijl herkennen en 'm omarmen. Hartje! Ze worden namelijk niet verliefd op wát je zegt, maar hoe je het zegt. Echt waar...

 

Pascal draait een mooie manual voor je in elkaar - even roeren - met lekker veel tips, tricks en tekstjes als voorbeeld.

 

Enne.. hij komt graag even langswippen om je in-house schrijvers de pasgeboren tone of voice aan te leren. Eitje!

De schrijfstijlschrijver die je altijd al wilde hebben 

Wil je dit lezen in een ander stijltje?Klikkerdeklik op ander merkje:

Andrélon

Veronica Superguide

HEMA

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
AD

De nieuwe consumenten zorgen voor een nieuwe inrichting van de winkelstraat. Vooral de millennials zijn hier debet aan. Ze willen geen grote afstandelijke brands, maar kleine persoonlijke merken. Daardoor moeten de grote namen het veld ruimen voor vele kleine winkels en start-ups. 

 

Het gevolg van deze toename aan merken is merkeloosheid: merken beginnen op elkaar te lijken. Ze hebben hetzelfde aanbod, hetzelfde prijskaartje en zijn op dezelfde plek beschikbaar. Hoe creëert u dan nog merkvoorkeur? 

 

Met likeabilty. De consument moet uw merk leuker vinden dan dat van de concurrent. Die likeability begint bij de ‘who’ van het merk. Wie is hij/zij? Hoe praat het merk? Wat is het karakter? 

 

Met een heldere tone of voice geeft u uw merk een consistent karakter. Als consumenten dan in aanraking komen met uw merk zien ze altijd dezelfde prettige persoonlijkheid. Daardoor bouwen consumenten sneller een band op met uw merk. 

 

Likabilty wordt cruciaal voor merken om op te vallen. Dus neem vandaag nog contact op met Pascal. Hij ontwikkelt regelmatig tone of voices voor grote en kleine merken. Vergezeld van heldere guidelines en een duidelijke karakteromschrijving. Zodat uw interne en externe schrijvers de nieuwe tone of voice zich snel eigen maken. 

 

Om ze daarbij te helpen kunt u Pascal ook inhuren voor een workshop. Zodat ze de tone of voice nog sneller onder de knie krijgen.

Uw schrijfstijlontwikkelaar

Vertaal deze tekst naar een andere stijl. Selecteer een tone of voice:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Poki

Bye-bye megastores! Adios world wide franchises!

 

The new consumers are here! 

We don’t want big and remote. We want small and cute. 

 

So yeah, there’s a massive invasion of brands. 

And true, picking one has become a real test. 

 

‘cause with so many brands, they kinda start looking the same. 

I always opt for the one that speaks to me. Talks my talk. The one that wants to be my wingman. 

 

So all you brands out there; get a healthy tone of voice. Give your brand a face, a character. Something that your fans will recognise and start to love. Something that catches their ear. 

 

Think about it. For just a second. And then call Pascal. He’ll set up an A-OK tone of voice for you. With a huge doc. Packed with game rules and txt samples. So all your wordsmiths know how to play the game of your new voice. 

 

Need to move faster? Then fly Pascal in for a megamasterclass. 

So all your writers will be up to speed ASAP.

Tone of Voice Wizzard 5.0

Lees deze tekst in een andere tone of voice. Kies een merk:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Andrelon

Kun jij nog een beetje kiezen? Uit al die politieke splintertjespartijtjes, uit al die wereldverbeterbankjes en uit al die authentieke sjampootjes? 

 

Klein is het nieuwe groot. Nou, lekker dan. Want daardoor word ik elke dag overspoeld door nieuwe kleine merkjes. 

 

En ja, ze beginnen ook wel een beetje op elkaar te lijken. Ze doen hetzelfde ding, hebben hetzelfde prijskaartje en staan ook nog ‘ns naast elkaar in het schap. 

 

Dus dan pak ik gewoon altijd de leukste. Of de grappigste. Of de liefste. 

 

Dus merkmeneren en merkmevrouwen; maak je merk aaibaar. Met een eigen tone of voice. Daarmee geef je je merk een persoonlijkheid die consumenten lief vinden. 

 

Pascal stippelt graag zo’n praattaaltje voor je uit. Met een dikke handleiding zodat je precies weet hoe je de tone of voice moet gebruiken. 

 

Mag het nog makkelijker? ‘tuurlijk! 

Laat dan Pascal langskomen om al je schrijvers een beetje op weg te helpen. 

Je eigen tone of voice goochelaar

Niet helemaal je stijl? Kies dan een andere tone of voice:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Fanta

Whoaa! Het regent merkjes! Candymerkjes, toymerkjes, gadgetmerkjes... 

Er is nu zo giga veel te kiezen dat je er spontaan kiespijn van krijgt. 


Hoe dat komt? 


Omdat we met z’n alle toedeledokie zeggen tegen grote fabrikanten en helloooo tegen kleine merkjes. 


Maarre... veel van die kleine merkjes zijn copycats. 

Ze ruiken, smaken en doen wat de ander ook doet. 


Dus wat doe je dan in de winkel? 

Je kiest de leukste. De grappigste. Of de sexyste. 


Kleine tip dus voor al die merken: kies een typetje. Laat Pascal een schrijfstijltje voor je in elkaar flansen. Met een apart taaltje, zodat je nog een beetje boven komt drijven in die merkentsunami. En met een duidelijke smoel, zodat ik je overal en altijd herken en zodat we matties worden. 


Pascal dropt er dan meteen ook een gebruiksaanwijzing bij. Zodat je weet wat je wel/niet moet doen. En als het nodig is, dan komt ie ook even langs om een schrijfstijllesje te geven.

Loslopende schrijfstijltikgeit

Geef nog 'ns een zwengel aan de schrijfstijltranslator:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Douwe Egbers

Het is soms moeilijk kiezen. Er zijn zoveel lekkere koffiesmaken, zoveel lekkere chocoladerepen en zoveel lekkere koekjes... 

 

En het lijkt wel of er elke dag meer keuze is. De grote namen op de markt verdwijnen en staan hun plaatsje af aan de vele kleine nieuwkomers. 

 

Hartstikke gezellig natuurlijk. Maar hoe meer kraampjes op de markt, hoe meer ze familie van elkaar lijken te worden. Ze verkopen hetzelfde voor bijna dezelfde prijs. 

 

Dus waar ga je dan voor? Precies! Voor het meest sympathieke kraampje. 

 

Geef je merk dus een lekkere tone of voice. Zodat je er een beetje tussenuit springt op de markt. Fijn woordgebruik dat klanten gaan herkennen en waar ze van gaan houden. 

 

Pascal Boogaert kan een heerlijke schrijfstijl voor je brouwen. En daar krijg je dan ook een dikke handleiding bij. Met een uitleg van het karakter, richtlijnen en heel veel voorbeelden. Zodat andere tekstschrijvers zich goed kunnen inleven in de tone of voice. 

 

Om je daarbij te helpen kan Pascal natuurlijk ook even langskomen. Om een cursus te geven. Wel zo handig!

Die gezellige schrijfstijl chef

Wil je een andere tone of voice proeven? Kies uit het menu:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Fello

Keuzestresssssss! 

 

Of het nou gaat om een theetje of een polisje; het is me soms echt teveel. 

Dan zie ik door de merken het schap niet meer. Jij nog wel? 

 

En al die merken... ze kunnen hetzelfde, ze smaken hetzelfde en ze kosten hetzelfde. Ik weet niet wat jij dan doet, maar ik kies dan altijd de liefste. 

 

Dus lief merk, praat lief tegen me. 

Laat me van je houden. Van je stopwoordjes, je accent en van je woordenschat. 

 

Bel anders even Pascal. 

 

Hij maakt - met uiterste zorg - een prachtige tone of voice voor je. En oh ja, je krijgt er meteen een manual bij. Zodat je precies weet wat je wél en wat je niet moet doen met je schrijfstijl. 

 

En als je dat prettig vindt, dan kun je Pascal ook langs laten komen voor een lesje schrijfstijl. 

 

Kus! 

Je handige tone of voice neef ;-)

Zoveel merken, zoveel tone of voices. Nog eentje proberen?

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Mila

Let's face it: it's an orgy of brands out there. 

 

A real brandbang. 

 

And all these brands, they are starting to look the same, smell the same and do the same. And every day more and more brands join the feast.

 

Thank God for Pascal. 

 

He can make your brand stand out. 

Dominate the rest. 

Put all the attention on you. 

 

He'll conceive the tone of voice of your dreams. 

Words, rhythm and expressions to fall in love with. 

 

And he'll give your tone of voice clear guidelines... no, wait... a Holy Brand Bible. So all your devoted copywriters will learn to speak and write the Word of your Brand. 

 

Do you want Pascal to come? 

So the master himself can show everyone how it's done? 

 

Just give him a call.

Your tone of voice master

Wanna try something different? Just say the word:

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
HEMA

Je ziet het gebeuren in je eigen winkelstraat: grote ketens maken plaats voor kleine shopjes en ambachtelijke boetiekjes. Maar hoe meer merken, hoe moeilijker het is om op te vallen.

 

Als je koekje hetzelfde is als dat van de bakker naast je en net zo duur, hoe zorg je er dan voor dat je klant naar jouw koek hapt? En niet naar die van de concurrent? 

 

Dat is makkelijker dan je denkt; met je persoonlijkheid. 

 

Het is eigenlijk heel simpel. Klanten moeten jou leuker vinden dan de winkeltjes naast je. Dat leuk zit 'm in reclame en vormgeving, maar vooral in het karakter. Hoe praat je als merk tegen me? 

 

Klanten houden van een herkenbare schrijfstijl. Zo bouwen ze een band op met je merk. Ga ‘ns een keertje praten met Pascal. Hij bakt namelijk de ene na de andere lekkere schrijfstijl voor merken. En daar rolt dan altijd een prachtige schrijfstijlgids uit. Met regeltjes, voorbeelden en een duidelijke persoonlijkheid. Zodat andere merktikkers deze schrijfstijl snel over kunnen nemen. 

 

En als je wilt, dan komt Pascal ook even langs om een interne training te geven.

Die aardige

schrijfstijltikker

Wil je dit lezen in een andere schrijfstijl? Klik even op een merknaam:

 

Andrélon

HEMA

Veronica Superguide

AD

Fanta

Poki

Douwe Egberts

Fello

Mila

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Workshop

Tone of Voice Workshop

Als de tone of voice van het merk is geboren, is het tijd voor de opvoeding. 

 

Iedereen die in aanraking komt met teksten voor het merk - van community managers op social media tot long copy tikkers voor de brochures - kan een training van Pascal krijgen. Om de tone of voice van het merk lekker onder de knie te krijgen. 

Interesse? Neem contact op.

Meer weten over de Tone of Voice Writer

Gratis moppenboekje

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Over
Tone of voice writer Schrijfstijl

Over de Tone of Voice Writer

Tone of voice specialist

 

In de afgelopen jaren heeft Pascal verschillende grote en kleine merken geholpen met hun tone of voice. Zo ontwikkelde hij schrijfstijlgidsen, social identities en tone of voices. Voor zowel bestaande merken als voor startups.

 

Merkdenker

 

Pascal werkt al meer dan 24 jaar in de wereld van marketing en communicatie. Als copywriter én conceptdenker. Hij weet dan ook precies hoe je een merk een eigen karakter geeft, hoe je dit karakter door alle middelen door kunt vertalen en hoe je dit karakter jarenlang kunt bewaken. Kijk anders even op de portfolio van Pascal: www.belpascal.nl

 

Copy voor alle middelen

 

Tijdens zijn loopbaan heeft Pascal teksten geschreven voor alle mogelijke middelen. Van POS tot banners. Van salesfunnels tot apps. En van social media tot radio. Hij begrijpt dan ook de rol van tekst in al die verschillende media en hoe deze teksten op elkaar aan moeten sluiten. 

 

Pascal heeft er zelfs een boekje over geschreven; Verleiden met een Dialoog. Op basis van dit boek geeft Pascal regelmatig trainingen aan jonge copywriters. Kijk voor meer informatie op www.verleidenmeteendialoog.nl

 

Naast het ontwikkelen van de tone of voice kan Pascal dus ook meteen ál je teksten schrijven. Zodat alles meteen in de juiste schrijfstijl wordt opgeleverd.

Neem contact op.

Interesse in een workshop of masterclass?

Gratis moppenboekje

Lopen twee gekken op straat. Vraagt de een aan de ander: ‘Mag ik nu in het midden lopen? 

Eén mopje. Geschreven in 99 verschillende tone of voices. Door Pascal Boogaert. En geïnspireerd op ‘Stijloefeningen’ van Raymond Queneau.

Tone of voice writer Schrijfstijl
Cursus reclameteksten schrijven

Maak kennis met Pascal

 

En neem snel even contact op. Want dan ontvang je een gratis exemplaar van het boek ‘Verleiden met een Dialoog’. 

 

Kijk voor meer informatie op www.verleidenmeteendialoog.nl

bottom of page