Een fijn overzicht van mijn leukste online werk.


Alle social media klussen heb ik voor het gemak even op een andere pagina gezet.


Neem voor meer info even contact op.

Of ga terug naar de beginpagina.



Met een jaar vertraging, met dank aan de kredietcrisis en Karst Tates, ging ie in 2010 eindelijk live: Even Apeldoorn Bellen Studios. Een platform voor commercials en games van Centraal Beheer. En een leuke plek voor extra geintjes.


Bedacht met Patrick Wijnhoven.

Briljant uitgevoerd door TribalDDB.


Bekijk de case >

Stukje concept en stukje copy bijgedragen aan een mooi project van Achtung.

Waarmee we een Zilveren Lamp wonnen bij de ADCN.

In de site kun je zelf het toekomstbeeld van Schiphol bepalen.


Bekijk de case >

Een dikke viral hit voor de autoverzekering van Fortis ASR.

Met 85.000 views in de eerste week!


Het vrolijkste nummer aller tijden werd uitgevoerd met pijnlijke geluiden van autoschade.

Bedacht met Richard de Jong bij Qi.


Bekijk de case van Happy Crashing >.

Samen met Jort Schutte en Guido van der Mark een lekker verhuisberichtje voor Qi bedacht.

Waarbij met het zetten van tags afscheid werd genomen van het oude pand.


Kiek filmpje!

Online experience voor de Postbank.


Door een gratis telefoonnummer te bellen, kon je via de site ervaren hoe andere banken hun klanten aan het lijntje houden met hun call center. Je telefoon werd hierbij de afstandsbediening voor een interactieve video.


Bekijk de case >

Gemaakt bij NOISE.

Press 1 for Murder.


Campagne om beeldbellen van KPN te laten ervaren.

Ontwikkeld met Bram Oorthuizen bij Qi.


Qi gaf me de unieke kans om bij het hele project betrokken te zijn. Van concept tot uitwerking. Het was voor mij dan ook de leukste klus van 2006. Het scenario voor de online whodunnit werd geschreven door niemand minder dan Herman Brusselmans. Alles werd vervolgens verfilmd door André Maat. Bekijk de case >.

Steeds meer Italiaanse tandartsen outsourcen hun halfjaarlijkse controles naar India.

Via de webcam worden de Italiaanse gebitjes gecontroleerd door medewerkers van het louche bedrijf Interdent in India.


Dat is het plot van een viral die ik heb ontwikkeld met Matthijs Jaspers bij NOISE voor de Postbank. Om aan te tonen dat ontwikkelingen op het web niet altijd verbeteringen zijn.

Online campagne voor freelancecopy.nl


Bij freelancecopy.nl kun je zoeken naar de juiste tekstschrijver voor de juiste klus. Bij de campagne leek het alsof sites van grote reclameboys waren gehackt. In werkelijkheid maakte ik gebruik van de blunder van die reclameboys om hun url’s niet goed vast te leggen.


Het leverde me een nominatie op bij de ADCN en bij de Cannes Lions op.

Bekijk de case >.

Of bekijk de aandacht in de pers voor de case.


Om mezelf als allround copywriter in de markt te zetten, ontwikkelde ik de online search engine freelancecopy.nl Welke criteria je ook gebruikt, je komt altijd bij dinges uit.


Leverde me een nominatie in Cannes op en een berg publiciteit.

Bekijk het allereerste design van de site hier >

Of kijk naar de aandacht in de pers voor de site.

Banner uit 2004


Een full page overlay voordat deze term was uitgevonden. Tijdens het bezoeken van een site kwam opeens een vrachtauto het beeld in rijden. De truck liep flink wat schade op toen opeens een andere banner uit de header viel.

De Light Methode van Chocomel.


Online spel waarbij je de bioscoopbezoeker moest proberen af te leiden met een lichtje.

Als je de filmkijker gek kreeg met je lampje, kon je z’n Chocomel stiekem afpakken.


Hier staan nog een paar screendumps van het spel.

Bedacht met Emile Dekker bij Achtung.

Strootje trekken met Verkade.


Om de Cruchsticks van Verkade - met enorm veel granen - onder de aandacht te brengen, bedacht ik samen met Emile Dekker bij Achtung het spelletje ‘Pik een graantje mee’.


Op basis van het bekende strootje-trekken principe kon je proefverpakkingen winnen door de langste crunchstick te trekken. Het spel is niet meer online, maar hier staan nog wel een paar screendumps.


Eentje van vóór the bubble!


Een website uit 1999 voor de introductie van de Citroën C5. Het thema van de campagne luidde: ‘De auto die je kent’. Citroën wilde met een online idee adresgegevens van potentiële klanten vergaren.


Frank Mineur en ik ontwikkelden een concept waarbij je steeds meer van de auto te zien kreeg naar mate je ook wat van jezelf blootgaf. De site werd gemaakt door TBWA\Interaction Company.


Destijds revolutionair en goed voor een Esprix. Bekijk de campagne >

Game voor de Hyperfreak van O’Neill.

Waarbij je een surfer vette moves moet laten maken op een golf.

De beste surfers in deze game winnen een trip naar Hawaii.


Het idee voor de game heb ik samen met Jort Schutte bedacht bij Achtung.


Kijk hoe Jordy Smith de AR-game speelt.

Page take-over.


Gemaakt met Yacco Vijn bij KONG.

De banner is een onderdeel van een campagne om het misbruik van 112 tegen te gaan.


Check de banner hier


Om een Philips-competitie viraal aan te jagen ontwikkelde ik met Tim Voors, Bart Mol en Chris Baylis bij TribalDDB het mini-blog Philips_VS.


We kwamen we op het idee om virale prikkels af te vuren via Twitter.

Om zo followers te stimuleren om met de competitie mee te doen.

De competitie bestond uit het vergelijken van een Philips-product met iets totaal anders.

Hoe maffer de vergelijking, hoe groter de kans dat je wint.


Bekijk de case >

Leuke hoax voor Kennisnet.


Kennisnet wilde op een goedkope doch opvallende manier laten weten dat zij de aangewezen plek zijn voor ouders om informatie te krijgen over het onderwijs van hun kind. Via www.webcamindeklas.nl werd gesuggereerd dat je direct in de klas van je kind kon gluren. De hoax deed heel wat stof opwaaien waardoor Kennisnet veel free publicity kreeg.


Bekijk de case >

Samen met Jean-Paul Terpstra heb ik bij TMP&co een online campagne ontwikkeld om ICT’ers te werven.


Bekijk de case >

Interactief filmpje gemaakt voor werkenbijeneco.nl/hollandse-wind

Het filmpje gaf bezoekers een kleine introductie voor alle content op de site.

Gemaakt bij TMP&co.


Bekijk een impressie hier >


Rich media banner voor Toon van Eneco. Samen met mijn goede vriend Frank Mineur ontwikkeld bij FHV.


Met de gratis app van Toon kun je zo’n beetje alles in je huis op afstand bedienen. Verwarming hoger, verwarming later... Maar je kunt ook de tv uitzetten. Of spelen met de kleurtinten van je verlichting.


Met deze banner gaven we een voorproefje van Toon. In de banner kon je met Toon de huiskamer van de mevrouw helemaal zelf bedienen.


Bekijk de plaatjes >

Destino Mágico.


Een online game die ik samen met Mark Beuving heb ontwikkeld voor KLM bij Kumpany.

Met als doel om Zuid-Amerika populairder te maken als reisbestemming.


Speel het spelletje - zolang ie live staat - op destinomagico.klm.com

Of kijk hier naar een impressie >

HPTO-banner op nu.nl voor Albert Heijn. Ontwikkeld bij 24AM.


Bekijk de banner >