De nieuwe consumenten zorgen voor een nieuwe inrichting van de winkelstraat. Vooral de millennials zijn hier debet aan. Ze willen geen grote afstandelijke brands, maar kleine persoonlijke merken. Daardoor moeten de grote namen het veld ruimen voor vele kleine winkels en start-ups.


Het gevolg van deze toename aan merken is merkeloosheid: merken beginnen op elkaar te lijken. Ze hebben hetzelfde aanbod, hetzelfde prijskaartje en zijn op dezelfde plek beschikbaar. Hoe creëert u dan nog merkvoorkeur?


Met likeabilty. De consument moet uw merk leuker vinden dan dat van de concurrent. Die likeability begint bij de ‘who’ van het merk. Wie is hij/zij? Hoe praat het merk? Wat is het karakter?


Met een heldere tone of voice geeft u uw merk een consistent karakter. Als consumenten dan in aanraking komen met uw merk zien ze altijd dezelfde prettige persoonlijkheid. Daardoor bouwen consumenten sneller een band op met uw merk.


Likabilty wordt cruciaal voor merken om op te vallen. Dus neem vandaag nog contact op met Pascal. Hij ontwikkelt regelmatig tone of voices voor grote en kleine merken. Vergezeld van heldere guidelines en een duidelijke karakteromschrijving. Zodat uw interne en externe schrijvers de nieuwe tone of voice zich snel eigen maken.


Om ze daarbij te helpen kunt u Pascal ook inhuren voor een workshop. Zodat ze de tone of voice nog sneller onder de knie krijgen.








Vertaal deze pagina

Uw schrijfstijlontwikkelaar


Kies een andere tone of voice: