Merken en adverteerders zitten in een transitie. We gaan van groot naar klein. We willen geen grote modeketens meer, maar kleine modezaakjes. We willen geen grote foodfranchises meer, maar kleine delicatessenzaakjes.


Zo steeg het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet van 953 in 2015 naar 1.040 in 2016. En in datzelfde jaar kende Nederland - voor het eerst in honderd jaar - meer dan 400 bierbrouwerijen.


De nieuwe generatie consumenten geeft de voorkeur aan kleine merken. Omdat in hun ogen kleine merken transparanter, persoonlijker en betrouwbaarder zijn.


Meer merken betekent echter ook dat merken meer op elkaar gaan lijken. In prijs, eigenschappen, kwaliteit en beschikbaarheid.


Hoe zorg je dan nog voor merkvoorkeur? Hoe zorg je voor onderscheid? Hoe zorg je ervoor dat ze jouw merk kiezen en niet dat van een ander?


Het antwoord: je persoonlijkheid. De karaktereigenschappen van je merk. En de vraag of consumenten je leuk vinden of niet.


Als het onderscheid niet zit in wat je zegt,

zorg dan voor onderscheid in hoe je het zegt.




Lees deze tekst in een andere tone of voice.


Kies een merk hieronder:

Tone of voice writer